Graanmarkt 13 oprichters Tim en Ilse spreiden hun vleugels

Dinsdag 10 januari 2017 — Graanmarkt 13 is het verhaal van Tim Van Geloven en Ilse Cornelissens en het sterke team dat zij doorheen de jaren rond zich verzameld hebben. Een enorm persoonlijk verhaal van een zoektocht naar bijzondere producten en diensten die je terugvindt in het restaurant, de winkel én het appartement. Die zoektocht leidde Tim en Ilse al langs vele mooie plekken in de wereld en bracht hen in contact met enorm boeiende makers en ontwerpers, die - net zoals Tim en Ilse - belang hechten aan vakmanschap, kwaliteit en echtheid. Samen met deze makers gaat Graanmarkt 13 nu ook echte Graanmarkt 13 producten, verhalen en diensten ontwikkelen. Vanaf februari 2017 zal de wereld van Graanmarkt 13 er dus nog mooier uitzien, zowel in het Graanmarkt 13 huis in Antwerpen als op hun gloednieuwe internationale online platform.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Graanmarkt 13 oprichters Tim Van Geloven en Ilse Cornelissens voelen dat het tijd is voor een nieuwe aanpak. Op hun reizen naar Amsterdam, Parijs, London, Tokyo, LA en New York kruisen enorm veel interessante en creatieve zielen hun pad. Vanuit deze ontmoetingen ontstond het idee van een eigen Graanmarkt 13 lijn van producten, verhalen en diensten. Op die manier doorbreken ze de klassieke retailer - ontwerper relatie, waarin de emotie soms zoek is.

Emotie is zo belangrijk in ons vak en in ons leven. In alle samenwerkingen die wij aangaan zijn wij bewust op zoek naar waarde en emotie. We willen mensen terug doen dromen, plezier laten beleven en laten genieten. - Ilse Cornelissens, Graanmarkt 13

Bovendien zullen Tim en Ilse hun aanbod nog meer samenstellen vanuit hun eigen gevoel en vanuit hun eigen levenstijl. Met de focus op 'superpersoonlijk' en op 'selectie' in plaats van op veelheid, en zonder een verlies aan echte 'fashion items' of gekke objecten. Items met een ziel die de nadruk leggen op vakkennis en met hoge kwaliteitseisen. Een soort 'luxe back to basics', met producten die de houdbaarheidsdatum van 1 seizoen ruimtijds overschrijden.

Dat resulteert dan ook in een nieuwe visie op 'solden'. Tijdens de traditionele soldenperiodes verkoopt Graanmarkt 13 tijdens één weekend mooie stuks uit de privecollecties van klanten. Op die manier doet Graanmarkt 13 op haar eigen manier aan 'recycling'.

In 2013 ging het Graanmarkt 13 restaurant ook al voor een 'less is more' aanpak. In plaats van een uitgebreid 'a la carte' menu kozen Tim en Ilse samen met chef kok Seppe Nobels voor een nieuw concept met een wisselend menu op basis van seizoensgroenten en -producten, allemaal van lokale boeren en leveranciers. Een verandering die heel erg werkt in het restaurant en die ze nu dus doortrekken naar het volledige Graanmarkt 13 huis.

GRAANMARKT 13 NIEUWIGHEDEN
een tipje van de sluier...

• Graanmarkt 13 is volop bezig met de ontwikkeling van haar eigen gepersonaliseerd scenting project, met de bekende Lyn Harris aka Perfumer H als 'neus'.
  • Tim en Ilse zijn volop in gesprek met Monocle founder Tyler Brûlé over een nakende samenwerking op 8 maart. In het kielzog zullen ook de mannencollecties weer opgepakt worden.
  • Het eerste verdiep van het Graanmarkt 13 huis wordt ingericht als 'boudoir' ruimte, waar niet alleen de mannencollecties maar ook parfums van Astier de Villatte, het bed- en badlinnenmerk Once Milano en - exclusief voor Vlaanderen - het nieuwe beautymerk Haeckles worden aangeboden.
  • Een eerste designer samenwerking met de Belgische Michaël Verheyden. Tim en Ilse ontwerpen samen met hem een exclusief bed dat in beperkte oplage bij Graanmarkt 13 verkocht zal worden.
  • Graanmarkt 13 lanceert ook een gloednieuw internationaal online platform waarin hun leefwereld weerspiegeld wordt.
  • Een internationale lancering van de onlangs verschenen Engels versie van het Graanmarkt 13 kookboek, samen met Henrietta Thompson -editor at large Wallpaper* Magazine-, die het voorwoord van het boek verzorgde.
  • Eigen honing van de bijen op het dak van Graanmarkt 13 en dat van de opera. In samenwerking met Amielo.

COLLECTIES

De Graanmarkt 13 winkel staat vanaf februari 2017 voor tijdloos en soms zelf gender- en maatloos. In de nieuwe aanpak is er ook ruimte voor de mannen, want vanaf mid februari zullen mannencollecties hun intrede maken. Lees er hier alles over.

OVER GRAANMARKT 13

Graanmarkt 13 is een bijzonder huis in Antwerpen, waarvan elke verdieping een ander verhaal vertelt. In één armzwaai biedt deze plek je een winkel, een restaurant, en een gastenverblijf. Het is een crossover adres vol verrassingen, waar een losse en vriendelijke sfeer hangt. Van zodra je er binnenstapt, ben je meer gast dan klant.

Graanmarkt 13 is het wonderland van bezielers Tim Van Geloven en Ilse Cornelissens. Ze zijn het brein en buikgevoel achter alles wat er in Graanmarkt 13 gebeurt. Tim en Ilse geloven in de dingen een beetje anders doen. Hun gastvrije inspiratie-oase is een verlengstuk van hun eigen manier van wonen en leven. Een microkosmos die weergeeft hoe ze de wereld ervaren. Een afspiegeling van alles waar ze voor staan, van een onafhankelijk gevoel voor mooie dingen tot een affiniteit met vakmanschap en duurzaamheid. Tim en Ilse willen hun gasten in contact brengen met alles waar ze zelf van houden.

Graanmarkt 13 verkoopt geen trends, maar mode en verzamel- objecten die een leven lang meegaan. De winkel, die zich uitstrekt over twee - soms drie - verdiepingen, verenigt zowel grote mode-, design- en beautymerken als hun avant-garde tegenhangers. Het aanbod varieert regelmatig en bevat labels zoals Lemaire, Sofie D’hoore, Haeckels, Santa Maria Novella, Lobmeyr en Susanne Kaufmann. Tim en Ilse zoeken en selecteren alles zelf. Alles wat je in Graanmarkt 13 ziet, is door hun handen gegaan. Ze kennen het verhaal achter elk object, en zullen het je graag vertellen.

Contacteer lies@vonyellow voor meer informatie, beeldmateriaal en/of een interview.