Specht Studio opent creatieve hotspot en exporuimte in Borgerhout

Woensdag 18 maart 2015 — Specht Studio is een grafische studio, werk- en expositieruimte, maar bovenal een creatieve hotspot in het hart van Borgerhout, waar print en illustratie lovers geregeld nieuw werk van binnen- en buitenlands talent zullen kunnen bewonderen en aankopen. Specht Studio is de baby van Stephanie Specht die als grafisch ontwerpster, illustratrice en print designer op zoek gaat naar een leuke manier om in contact te staan met haar publiek en er ook haar eigen nieuw werk zal exposeren.  Specht scheert momenteel hoge toppen met werk voor onder andere 'Picture Room' galerie in New York en de gloednieuwe design e-shop 'Bezar'. Ook haar boekontwerp voor 'Ugly Belgian Houses' is niet onopgemerkt voorbijgegaan. Specht Studio opent haar deuren voor het publiek op zondag 12 april.

OPEN DAY

Tijdens de 'open day' op zondag 12 april kunnen bezoekers van 11u tot 18u terecht bij Specht Studio voor een expositie van nieuw werk van Stephanie en kunnen liefhebbers van grafisch werk er meteen ook hun lievelingsprints aankopen, al dan niet ingekaderd. Ook de andere creatieve 'bewoners' van het gebouw zwaaien hun deuren open. Je kan dus nog langsgaan bij onder meer 'creative workspace De Plantage', textielontwerpster Hermine Van Dijck en juwelencollectief 'Studio Collect', die er die dag ook een selectie aan mooie stuks te koop aanbieden.

Als extraatje lanceert Specht Studio die dag een limited 'Almöst Summer' sweater en totebag collectie, nu al razend populair op Instagram. Het eenvoudige ontwerp werd gemaakt in samenwerking met haar vriend Yannick Vermeire op 31 december 2014, om de grijze winterdagen op te vrolijken. Een ontwerp met een goede dosis humor.

DE STUDIO

Naast haar vaste functie als atelier zal Studio Specht regelmatig gebruikt worden als expositieruimte. De studio werd ingericht door architect Nicolas Petillon en met de hulp van Klein Agency. De studio is verscholen in een oude opslagplaats van bouwmaterialen en huist verschillende creatieve ondernemers. Ze wordt de geboorteplaats van veel nieuwe boeken, huisstijlen en illustraties.

STEPHANIE SPECHT (°1982)

Stephanie Specht is een moderne nomade. Na omzwervingen langs Kaapstad, Princeton, New York en Brussel keerde de Antwerpse terug naar haar hometown. Stephanie is een grafisch ontwerpster met een sterke focus op branding, boekontwerp en illustratief werk. Haar zeer eigen en kenmerkende stijl is vrouwelijk, gevoelig, eerlijk en plastisch. Haar illustraties worden getypeerd door een bijna analytische versnippering van vormen en patronen, in combinatie met een fris kleurenpalet. Stephanie speelt graag in op diverse trendstromingen, zonder daarbij haar eigen stijl te verliezen.

Stephanie's klanten bevinden zich in binnen- en buitenland. Stephanie ontwierp reeds huisstijlen voor onder andere boek- en koffiebar Buchbar, kunstenaar Leon Vranken, Osar Architecten, en de LA based interieurarchitecten 'Matters of Space'. Naast het ontwerp van haar eigen boek 'These 5 years', dat verscheen in 2012, zijn ook de ontwerpen van het recent uitgekomen boek 'Ugly Belgian Houses' en 'Scandinavian designers at work' van haar hand. Momenteel is ze onder meer bezig met nieuwe illustraties voor de gloednieuwe design e-store 'Bezar', 'the marketplace for design', en voor NY based textielbedrijf Divatex. Daarvoor gaat Stephanie een capsulecollectie ontwerpen, die wordt voorgesteld aan grote ketens als Macy's en Bloomingdale's. Verder heeft NYC based gallery 'Picture Room' haar gevraagd om uniek werk te creëren voor de galerie, dat getoond wordt vanaf 12 juni.  Nog op de agenda voor 2015 staat grafisch ontwerp voor 'Off the record', een nieuw muziekprogramma op Canvas.

Meer info en projecten op www.stephaniespecht.com en via instagram.com/spechtstudio.

Specht Studio
Leningstraat 19-21